Tuesday, January 1, 2013

ETT GOTT NYTT ÅR 2013


Det är första dagen på år 2013. Ute är det mörkt, mörkt, mörkt fast klockan inte är så mycket. Jag är inte van vid det. I tropikerna är natten svart men mörkret faller tidigast kl 19 på kvällen. Här hinner jag knappt fatta att det är ljust förrän det är mörkt.
Så ljus får man försöka ordna inomhus och i hjärtat.


Här är klockan omkring 16 och solen håller på att gå ner i bokskogen utanför vårt hus.

Det är med spänning och förväntan men också med ett visst mått av oro och rädsla jag går in i det nya året.  Jag tror jag delar detta med många andra. Jag önskar att hälsa och glädje ska prägla dagar framöver, men om det inte skulle bli så, ber jag om kraft att tackla det också.
Vacker Nyårsbukett, en gåva från min blivande svärson
När Thord kom hem från Manila den 23 december hade han med sig foton och berättelser från en del av de många julfesterna som hölls på Barnmissionen.
 Här följer en del av dessa bilder.
 
Julfest i Sitio Pintor, vid soptippen i Rodriguez:



Julfest på Hills of Grace

Lilla Jobeline är nu tillbaka hos sina föräldrar och verkar må gott.

 
En del av de små pojkarna i barnbyn

Julfest i en liten bambukyrka i djungeln




























No comments:

Post a Comment