Thursday, January 27, 2011

grattis sonen


FREDAGEN DEN 28 JANUARI

Idag fyller vår yngste son 25 år. Han föddes i Dhaka i Bangladesh på en liten privat klinik i kvarteret Gulshan. I rummet där han såg dagens ljus fanns ingeting annat är en helt vanlig säng och en lustgas tub som inte fungerade. Dörrarna var öppna dels ut på en veranda dels in mot kliniken. En gulrandig kattmamma med sina ungar promenerade helt ogenerat genom rummet och ut på verandan. Jag antar att hon tillhörde huset och det var ju ändå ett barnbörds hus....
Förlossningen blev ganska jobbig, jag var ju ändå så nära fyrtio man kan vara, men allt gick bra tack vare Berit Lindberg, missionärskollega från Värnamo samt en dansk läkare. När allt var över stod folk och grät runt omkring mig och Berit sa: den här pojken blir lång när han växer upp. Sant sade hon, Andreas är idag ca 1.90
Grattis min älskade son ! Ha en fin födelsedag önskar din mamma här på Filippinerna en värld ifrån dej.

Jag har funderat på varför jag vill blogga. Jag skämtade och sa till någon att alla viktiga människor har ju en blogg. Ja det är kanske så att jag ser mig själv som viktig, någon som vill bli sedd och hörd. Om jag gräver djupt i mitt inre finner jag alla möjliga drag både dåliga och goda. Jag har nog ett behov av att känna mig bekräftad. Bortsett från det så tycker jag det är roligt att skriva. Och du har valet i din hand att läsa det eller inte.


No comments:

Post a Comment