Sunday, June 24, 2012

konsert, manilabilder och hundliv

En fortsatt god sommar önskar jag er som läser detta. Sommar i Sverige förknippas med vackert väder, sol och värme. Isåfall har vi sommar året om här. Men någon midsommar har vi inte firat. Det känns så avlägset när ingen annan firar. Så vi åt lammkotletter, potatis, en god sås, blomkål och en tomatsallad på midsommarafton och det gick hur bra som helst.
Veckan som gått har varit vanlig känns det som, inga speciellt dramatiska händelser förutom att vi blev påkörda av en motorcyklist i måndagskväll. Vårt bakdäck sprack mitt itu, killen som körde klarade sig helt oskadd men hans hoj var bara mos. Detta är endast andra gången på 8 år som vi haft en oönskad kontakt med något annat fordon. Tack och Lov för det.
Förra lördagen var vi på en stor konsert i en kyrka där man hade besök av en kör ifrån Houston Texas med full orkester. Det var väldigt pampigt. Funderade över varför vi sällan hör denna typ av musik i våra frikyrkor därhemma.



Manila i skymningen

Kolla in den grå smoggen som täcker Manila

Vår labrador Sigge har ett förfärligt bry med Jackson och Cooper. De ska hela tiden leka och härja nära honom. Men han tar sitt öde med saktmod och upphöjt lugn






 Men så här duktig kommer Sigge aldrig att bli. Detta kort tog jag mitt i trafiken en dag. Hunden sitter på motorcykeln framför husse med hjälm och väst.Trodde inte mina ögon....


No comments:

Post a Comment